fbpx
    Milliarder+
    Estimeret befolkning i 2020
    %
    Tjener sine egne penge
    Timer i Gennemsnit
    Online på en Enhed hver dag

    Mød Generation Z (født mellem 1995 og 2005), generationen efter Millennials, den tilsyneladende uidentificerbare generation af de nuværende teenagere: opsøgt som kunder og misforstået som personer. At forstå teenagere udgør en voksende udfordring for virksomheder og brands overalt.

    Generation Z er unge, som er født efter 1995 eller senere og er højtuddannede, teknologisk kyndige, innovative samt kreative. De er estimeret til at udgøre 40% af alle kunder i 2020, hvor deres estimerede købekraft næsten er 300 milliarder danske kroner, hvilket vokser til 4 billioner danske kroner, hvis man tager deres indflydelse i mente. I 2017 udgjorde Generation Z 27% af verdens befolkning, hvori størstedelen boede i voksende økonomier såsom Indien og Kina.

    Det er den første generation, som er indfødt i den digitale verden. En digital verden, som praktisk talt lever i den digitale verden og engagerer sig med brands online. Generation Z er kraftige brugere af teknologi og opfatter det som et værktøj. Generation Z er en udfordring siden agerer en del anderledes end tidligere generationer og denne adfærd kan lede til forandring i den generelle forbrugeradfærd.

    Fællesskab opsøgende
    Prisbevidste
    Multitaskere
    Altid Forbundet
    Personlig Branding
    Globalt tænkende
    Højere forventninger
    Iværksætter Mindset

    Generelle
    -men ikke universelle-
    egenskaber

    GENERATION Z
    EGENSKABER

    Folk, som udgør generation Z, opsøger brands, som de kan relatere til. Dette kan være gennem passion og interesser, og at brands tilføjer dem værdi eller støtter dem i det de prøver at opnå.

    Generation Z leder efter brands, som giver mulighed for at være en del af et fællesskab, et sted at føle sig tryg og samtidig begejstrerede over.

    Generation Z prøver ihærdigt at beskytte sit personlige liv. Herudover stræber de efter at blive lyttet til eller respekteret af brands og at opnå pålidelighed hos brands, som de vælger.

    Gen Z’ere vil have brands, som inspirerer og motiverer dem for at følge sine drømme. Hertil også at finde unikke løsninger på udfordringer, som de har.